Overwolf плагин для ТС: падение производительности
На реддите С_О выложил инфу, что Overwolf ставит свой мод в игру, что может привести к падению фпс и проч.
Hey guys. What a day — another PSA (I know, I’m bad at poetry, anyways..)
It has come to our attention that using Overwolf (a TeamSpeak plug-in) with World of Warships causes the following issues:
1.During the installation Overwolf modifies World of Warships game client without asking for confirmation. It puts a mod into D:\Games\World_of_Warships_RU\res_mods\0.7.10.1\PNFMods\owplugin folder.
2.This mod actively logs your game data while you play: it reads python.log, damage dealt and taken, ribbons, frags, list of battle participants. This information seems to be recorded to owevent.log file.
3.While doing so, the mod seems to decrease game performance. While we did not have time to test all configurations yet (as we wanted to share the information ASAP), we saw the decrease from 75 to 48-56 FPS on our i7-8700K / GTX1080Ti test machines, caused exactly by this mod activity.
4.We also ask you to pay attention to the following facts:
a.If owplugin folder with the mod is deleted from World of Warships game files, Overwolf re-installs it when launched;
b.If Overwolf is uninstalled normally, the mod remains installed.
With that in mind, we recommend the following:
1.If you have Overwolf, you can check the difference in game performance yourself. To do it, launch the game from Wargaming.net Game Center or Legacy Launcher in safe mode. Safe mode basically disables res_mods modifications, including the one installed by Overwolf.
2.If you want to stop using Overwolf, you will need to uninstall it AND manually delete the World of Warships mod. To do the latter:
a.Find and delete the owplugin folder according to the path above;
b.If you’re not sure or not experienced enough just clear the whole res_mods folder. The downside is that you will have to re-install any mods you’ve been using.
3.Always read EULA of all products you use. We’re not responsible for what and how 3rd party applications do.
If we get any new information on this matter, we will let you know ASAP.
Thank you for your attention!
Отправить ответ
8 Комментарий на "Overwolf плагин для ТС: падение производительности"
Вы должны быть зарегистрированы чтобы оставить комментарий
Вы должны быть зарегистрированы чтобы оставить комментарий
Заботятся о приоритетных.
Как будто за собственный продукт они отвечают.
В ЦПП/форуме обычно шлют нафиг и сваливают все на модики итд итп.
Про EULA осьминог вообще бы лучше даже не заикался, так как согласно EULA WG аккаунт игорька игорьку не принадлежит с вытекающими.
Ну, справедливости ради, на раковом это вчера тоже выложили
А назови хоть одну онлайн-игру, где твой аккаунт «принадлежит тебе»?
Я очень надеюсь, что мы дождемся изменений в законодательстве на эту тему.
Да причем тут включили/выключили, инди разработчики какие-то. Зачем ты весь этот бред написал? Мы живем в эпоху цифровой экономики, где вещи которыми мы обладаем не обязательно должны быть осязаемыми. В качестве примера попробуй вспомнить свои отношения с оператором связи, все что чем ты обладаешь — это твой аппарат (в случае игр — компьютер), тем не менее эти отношения регулируются законодательством. Финькай диффрент.
Ну так и ты отвлекись от магии слов «мой аккаунт». И осознай, что кораблик в порту — это не вещь, а услуга. Точно так же, как и упомянутые отношения с оператором связи, кстати.
Но, между прочим, ты прав в том смысле, что какие-то подвижки всё равно возможны. Теоретически, твой номер телефона тебе тоже не принадлежит и является предоставляемой услугой, однако с течением времени появились законы, обязывающие дать возможность его сохранить при смене оператора.
На русскэ изык
https://forum.worldofwarships.ru/topic/118967-%D0%B8%D1%81%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D1%8C%D0%B7%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%B5-%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D0%B3%D0%B8%D0%BD%D0%B0-overwolf-%D1%81-world-of-warships/